tisdag 26 april 2011

Vårt uterum!


Har städat ur vintern ur vårt uterum! Det var många spindlar som bott där i vinter. Damsög upp ett X antal spindelnät...;-)
Nu är det bara för oss att sätta ut tv:n och bosätta oss där fram till i slutet av augusti!


Jag är verkligen så grymt tacksam för detta rum! Och att vi köpte denna soffan för 2 år sedan är jag extremt glad att vi gjorde. Innan hade vi bara ett tråkigt matbord och stolar. Det blev liksom ingen skön känsla där och då blev det att vi satte oss inne istället...


Förra året målade jag om barnens möbler från att de varit furu till vitt och så på med en prickig vaxduk och lite fusk fårskinn! Barnen älskar att sitta där och jag måste säga att jag är mycket nöjd med mej själv som fixade det så fint;-) *fniss*


Jag är sugen på att åka ner till kupan (second hand afärren här i byn) och kolla om de har någon slags krona som jag kan hänga vid soffan, eventuellt spraya den i vitt eller svart!

Jo då idéerna är det inget fel på, ska bara försöka få ihop tid och lust att göra det oxå;-)

8 kommentarer:

  1. Åh det är ju hur fint som helst! Ett sånt uterum skulle jag också vilja ha! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har det!!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Jösses va fint. Tänk om mitt uterum kunde se ut så.... där är bild överflödig minst sagt ; ) Men en vacker dag kanske mitt oxå är värt att plåta : ) Inspiration fick man av ditt iaf : )

    SvaraRadera
  4. Gud vad fint och mysigt!! Och vad fint du hade fixat kidsens små möbler :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt rum!!
    Barnmöblerna var verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  6. Men jisses vad fint det var! Helt underbart! Och barnens mobler var verkligen superfina!

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!