fredag 24 augusti 2012

Men vad i fåglarna är det frågan om?????

Jag ger upp snart... Jag är alldeles förtvivlad och jag fattar inte vad felet är??
Ställde mej på vågen för veckovägning... Vad tror ni det står? ETT jävla fucking kilo till +... 2 kilo PLUS på 3 veckor när jag verkligen har tänkt till punkt och pricka på vad jag stoppar i mitt gap. Tränat minst 4-5 dagar i veckan (varierad träning med styrka och kondition)och verkligen inte suttit stilla överhuvudtaget...
Ni som kämpar med era kilon, ni förstår min frustation va? Ja och så klart ni andra oxå... Jag vill bara ha reda på vad felet är? Äter jag för mycket? Äter jag för lite? Eller vad är det som är fel på min kropp? När ska "proppen" släppa???
Jag skulle helst av allt bara vilja sätta mej ner och grina, skrika och dra mitt hår av frustation...
Ja jag vet att man inte ska väga sig utan mäta sig för att få bäst resultat, bla, bla, bla... Men även där ger det utslag på samma siffror... När ska skiten släppa från min kropp? Är det meningen att jag ska gå upp 20 kilo igen eller vad är det frågan om??? Vägde 66 kilo i april (20 kilo minus på 8 månader ) och nu visade den på 75 äckliga pannor....
Jonas frågade mej om jag kanske borde ta ett gravtest... Men kära nån, jag vet att jag absolut inte är gravid och jag hade mens för 3 veckor sedan (och sen är jag ju inte jungfru Maria.. *harkel*) Och skulle jag vara det så skulle jag väl för hundan inte gå upp ett kilo i veckan så här i början???
Är det meningen att jag ska svälta min stackars kropp för att bli av med kilona? Trodde faktiskt (eller så var det iallafall förra gången) att undviker jag kolhydrater och socker och äter var tredje timme och rör på mej, så försvinner oxå kilona...
Nä nu ska den här fläskorven till kropp gå och städa... Den fick fröken Bitch att vaknade till i kroppen när jag ställde mej på vågen och hon gör mej galet arg och irriterad... *suck*suck*skrik*drar mej i gåret*suckar ännu en gång*och skriker ännu högre*suuuuuuuck*

13 kommentarer:

  1. Men Karro!
    Fotot!
    Hahahahaha!
    Du är för jäkla underbar!!!!

    Alltså, oavsett vilken "diet" man håller, så handlar det om kalorier i slutändan. Man kan inte äta sig smal. Du måste bränna mer än du tar in.
    Mer träning eller mindre mat.
    Fast det vet du säkert redan...

    Ha en skön helg söta!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, snygg bild!
    Ja min kropp är nog som din...
    Kan ju fanken gå upp ett kilo på en dag, tränar och försöker tänka på att äta rätt men ibland är det boväggen stopp!!
    Vet inte vad som är fel, nu har jag ju slutat röka(16 v) men fastän jag rör mig mycket mer och äter bättre så går jag upp!!
    Du är superduktig, förstår din frustration men håll ut!
    Kram Millan

    SvaraRadera
  3. Prova att utesluta även mejeriprodukter. De hämmar ofta viktnedgången. Åh kanske prova att struta i styrketräning och kör bara konditionsträning? Åh jag vet inte?! Vet bara hur jävla frustrerande det är!! Kämpa på. Kram!

    SvaraRadera
  4. Nej för sjutton sluta inte ät någonting! Ät som vanligt (ja förutom godis och sånt skit) och fortsätt träna som du gör (ju mer muskler du har desto högre förbränning så uteslut inte styrketräningen om du vill öka förbränningen)! Min propp släppte för inte så länge sedan och jag började träna (på riktigt) i April och jag var lika frustrerad då som du är nu! Det släpper så småningom och rätt vad det är så sitter kläderna lösare än det någonsin gjort tidigare :) Så bryt ihop och kom igen! Du är ju superstark som håller igång! Kram!

    SvaraRadera
  5. jag säger som Emma, du ska inte sluta äta ngt och du ska minsann unna dig då och då.
    Nu har du börjat träna igen efter en period med vila, right? Kroppen kanske samlar vätska?
    Du ska säkert ha mens snart igen.
    För allt i världen, ge inte upp!
    Jag förstår att du vill kasta vågen åt helvete, det skulle jag ha gjort och jag skulle ha varit sur på Leon i flera dagar efteråt för det hade s'kert varit hans fel att jag gått upp haha :D

    Snälla, fortsätt bara kämpa, träna och äta, precis som du gör. Det kommer att vända.

    SvaraRadera
  6. Jag är inne i en exakt samma period som du.
    Äter bra, tränar bra och trots det så dyker det upp fler och fler kilon på vågen.
    Så jag förstår precis din frustration. (Lägg där till att jag ska visa mig i bikini om 6 (!!) veckor.)
    But we can do it!!

    SvaraRadera
  7. Glöm inte vattnet!
    Drick ofta, hela tiden....
    vatten gör underverk för kropp o knopp.
    Men det ska vara ljummet.
    Varmt vatten gör att du känner mättnad, kallt vatten gör att du triggar igång, och vill äta mer. Det varma vattnet hjälper också till med matsmältningren.
    Jag startar varje morgon, med stort glas varmt vatten med en 1/2 pressad citron i.
    Drick & va glad!
    ;-)
    kämpa på..
    by the way
    ..snygg bild.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. När jag har mycket träningvärk, speciellt i benen så kan jag väga 2 kg mer än vanligt, mina muskler suger åt sig vätska under den tiden. Drick mycket så du rensar ut.

    SvaraRadera
  9. Kanske äter du för lite fett? El om du bara har hamnat på en platå och snart börjar rulla neråt igen. Satsa på styrkeövningar varvat med flås. Muskler förbränner mer än fett så bygg muskler! Vill man ner i vikt är maten viktigare än träningen faktiskt! Lycka till och kämpa på, du har gjort det förr så nog banne mig kan du göra det igen :) Hejja hejja!

    SvaraRadera
  10. Gud så irriterande! Varför är det då svårt? Jag väger alldeles för mycket och tycker det är pinsamt eftersom jag springer så mycket, men så äter jag en massa skit oxå...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!