torsdag 23 augusti 2012

Stackars liten....

Precis innan jag skulle åka iväg ikväll var grabbarna ute och cyklade på gatan... Jag hörde Fabain störtgråta så jag gick ut och i dörren mötte jag Alfred... Innan jag hann öppna min mun sa han: -Jag har inte puttat honom... Nähä, men vad hade hänt... Jag mötte en blodig Fabian som hade cyklat omkull på sin springcykel och på någotvis lyckats halka omkull på den och skrapat och slagit i hela överläppen...(Men jag undrar ändå om inte Alfred hade ett finger med i spelet och "råkat" putta honom på något vis, eftersom att han var så snabb att "erkänna...)
Stackars liten.. Läppen är 10 gånger så stor och jag kan bara tänka mej i min vildaste faniasti hur jäkla ont han har... Usch för fläskläppar...
Kanske är detta ett ypperligt tillfälle för honom att sluta med napp? Ja för den får han inte in! Bara att sätta igång och börja plocka bort alla nappar här hemma! Lovar att det inte kommer att bli lätt alls, eftersom att han är världens tutteman och skulle gå med nappen i hela dagarna om han fick...
Douglas var så söt när vi låg och pratade ikväll... -Åh mina småbrorsor, de råkar alltid ut för något... Både brutna revben och fläskläpp. Själv har jag ju bara astma och växtvärk... Ha ha underbara jämförelser..;-)
Nu håller vi alla tummarna att den gigantiska läppen har lagt sig och att inte några tänder blivit skadade... Ja för att vi fick verkligen inte röra hans lilla mun ikväll och titta. Och jag förstår honom verkligen. Jag skulle inte heller velat att någon kände och klämde på min mun om jag hade fått en sån jätteläpp...

16 kommentarer:

  1. Nä men åååååh, lilla lilla vännen! Aj,aj,aj..... Många pussar från mamman gissar jag att det blir! Kanske en skvätt alvedon också.... kram

    SvaraRadera
  2. Men Lillagubbe!
    Ja passa på, bort med napparna...säg att doktorn får dom eftersom han har ont på läpparna. Och vips så kan inte doktorn ge tillbaka eftersom dom små bebisarna behöver dom nu när han ändå inte haft napp på 1-2-4-7 dagar :)

    Vill du ha et tips? Ta en handske, du vet som doktors vante, i plast, fyll den med mjöl lite lagom, Lägg ifrysen, perfekt för sådana där olyckor där fryst korvpaket är lite hårt :)

    SvaraRadera
  3. M E N tulle lulle..!!!!! Vilken dunderfläskläpp :(
    Fy bubblan! Hoppas han klarade sina små tänder å att det läker fortare än fortast!!

    SvaraRadera
  4. Usch stackars liten! Hoppas han få sova gott ni iaf<3

    SvaraRadera
  5. Nej men lilla gubben! Stackars, stackars liten! Hoppas verkligen att svullnaden gatt ner imorgon och ni far lov att titta pa tanderna, det kan ju vara riktigt farligt det dar...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men oj stackare där då... men vem är Alfred då? Hoppas han blir bra snart igen, barn är ju barn och ramlar och har sig, bara upp och hoppa igen så blir allt bra =) Ha en bra kväll. kram

    SvaraRadera
  7. Åh aj aj aj stackars lill kille !! Krya på honom !! Aoooooo fasen va ont lider med honom och dig som får se din som ha så ont !!! KRAM

    SvaraRadera
  8. Stackars liten, det där ser ont ut! Som sagt kolla av tänderna i dag.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Aj! Lider med honom och dig, för visst gör detta ont i mamma hjärtat?!

    SvaraRadera
  10. Men liten.. :(
    Hoppas verkligen att tänderna har klarat sig och att fläskläppen går ner snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Stackarn <3
    Hur är det med honom idag?

    SvaraRadera
  12. Men stackars lilla Fabian!
    fy tusan va ont med måste ha gjort.
    Skrapa läppen önskar man nog inte ens sin fiende.

    SvaraRadera
  13. Ajajaj!
    Mitt tips är att gå till tandläkaren och ta en röntgenplåt ifall att det skulle bli nåt knas med tänderna i framtiden.
    Min Ettan ramlade ur vagnen och skadade framtanden när hon var 3 år.
    Den fick vi dra ut när hon var 10, för att den var död.
    Och sen blev det tandställning.
    Och resten är historia.
    Jag menar bara; Registrera allt!

    Och sen säger jag: Stackars unge, aj!

    SvaraRadera
  14. Usch, stackars lilla fabbe!! Aj,aj,aj det där ser sannerligen ut att göra ont som 17! Hoppas att han snart känner sig bättre, men det lär nog vara bra ömt ett par dagar framöver :(, stackars!
    Kramar till er båda!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!