onsdag 2 oktober 2013

Ni klämmer väl på brösten?!

Oktober månad har vi kommit in i och det vet nog dom flesta av oss vad det innebär, ja just det den ROSA månaden!!! Vi kan hedra, vi kan bidra, vi kan skänka och vi kan tänka på alla som har blivit drabbad av bröstcancer, som är drabbade och som inte längre finns hos oss...
Jävla vidriga sjukdom, den sjukdom som äter upp oss inifrån... Fuck cancer...
Det är viktigt för oss kvinnor att klämma och känna på våra bröst. Jag är tyvärr väldigt dålig på det trots att jag lovat så länge att bli bättre på det. Jag sveper över skinnpåsarna lite då och då, men går tyvärr inte igenom dem så grundligt som jag nog borde...
Men jag har en man som är väldigt duktig på det och klämmer och känner i tid och otid på mina bröst, löövlie!;-)
Så kläm och känn mera flickor, pojkar, kvinnor, män, damer, herrar, tjejer och killar!

Linda, fina tuffa Linda som inte längre finns hos här på jorden. Hon fick många av oss att spärra upp våra ögon för just bröstcancern...
Brötscancern tog hennes liv i mars 2011 och jag tänker på henne ofta hur hon kämpade månad efter månad med cancermonstret i sin kropp. Hon var precis som mej, mitt i livet med 3 små underbara pojkar!
Hon har en insamling, HÄR. Klicka gärna in och skänk en slant!!

Dessa bilder är mitt bidrag för denna rosa månaden! Jag bjuder på mej själv helt klädd i ROSA, från topp till tå, yeees!;-)
Nu vill jag att ni visar upp en rosa bild på eran blogg, instagram, facebook eller vart som helst. Ett slags bidrag till rosa bandet och bröstcancern och att ni visar att ni bryr er! Är ni med? Klart ni är;-) Nu kör vi tjejer och killar!! Och glöm inte att skänka en liten slant oxå!!
Sedan kör jag en favorit i repris sedan förra året. Jag lovar jag att skänka en krona för varje kommentar som jag får in på detta inlägg. Pengarna kommer att gå till bröstcancerfonden! Så se till att kommentera nuuuuu!;-)
Många bäckar små....

119 kommentarer:

  1. Självklart ska man klämma, det gör jag också!

    SvaraRadera
  2. Du kan ju inte hålla på och talla på brösten dina, jag försöker koncentrera mig på CL-fotbollen ;)
    1 kommentar, 1 krona, jag har gjort en liten del nu iaf :)

    SvaraRadera
  3. Färdigklämd för idag! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Jag har klämt🎀🌺👛💅💕🎀😘

    SvaraRadera
  5. Det var ju smart jag som glömde skriva namn och la till en massa fina bilder! Vad bra det blev! Kram Johanna H

    SvaraRadera
  6. Efter ha läst detta inlägg och blivit påmind skall jag också klämma !

    SvaraRadera
  7. Vi klämmer oxå;-))

    SvaraRadera
  8. Haha! Ja kläm på! Viktigt!!

    SvaraRadera
  9. Haha! Ja kläm på! Viktigt!!

    SvaraRadera
  10. En kommentar en krona! Vet vilket helskotta bröstcancer är! :/

    SvaraRadera
  11. En kommentar här! /M

    SvaraRadera
  12. Är det tillåtet att spamma i kommentarsfältet? ;) Nåja, jag nöjer mig med en gång. Jag har även köpt det årliga Rosa bandet och knaprar på "rosa" morötter från ICA! Alla bäckar små för att hitta bot för skiten!

    SvaraRadera
  13. Superbra initiativ!! Jag är alldeles för dålig på att känna på brösten. Min älskade moster är ganska nyligen frisk från bröstcancer så jag borde verkligen göra det mer noga....

    SvaraRadera
  14. Många bäckar små...

    SvaraRadera
  15. Snygg du är!!! ;0) Roligt att du bjuder på dig själv!!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jag vet inte riktigt hur jag ramlade in på din blogg men här jag har suttit och läst ett tag.... Jag har saknat en bra familjeblogg ett tag nu som handlar om allt möjligt en salig blandning om hur det är att vara kvinna, mamma och fru, vad livet går ut på ja du vet precis det du skriver om. Så jag lägger din blogg bland mina bokmärken och fortsätter att titta in då och då. Själv har jag två söner som är födda 08 och 05, jag har en fin make, jobbar och pluggar, älskar att löpträna. I år gjorde jag det anmälde mig och löpte Göteborgsvarvet för första gången.... Dessutom har jag klämt igenom min tuttisar, oktober månad till ära och skickar en tanke till dem som inte längre finns med oss... Må så gott fortsätt att skriva! Med vänlig hälsning Maria

    SvaraRadera
  17. Snygg outfit =) Är så dålig på att klämma på mina bröst. Maken klämmer dock gärna =) Hoppas han säger till om han känner något konstigt. Men ska absolut känna över tuttarna ikväll. Kram!

    SvaraRadera
  18. Jag har börjat klämma på mina bröst oftare än vad jag gjorde innan speciellt efter Lindas bortgång + min egna "knöl" som jag hittade och blev alldeles nojjig över.. Dock undersökt den & så... Och inget allvarligt hittade de.. De tror bara att bröstvävnaden har lagt sig dubbel där.. Men jävlar vad otäckt det är...

    SvaraRadera
  19. Men nog vill man att det ska skänkas pengar.. Kanske borde ha ett eget på min blogg...

    SvaraRadera
  20. Är det ok att jag använder din bild förresten & länkar in hit??

    SvaraRadera
  21. Bra att du påminner oss att klämma mera.

    SvaraRadera
  22. Sämmer gärna in i uppmaningen. Har själv inga bröst att klämma på eftersom de är bortopererade pga denna skitsjukdom. Men tack vare mitt tidigare klämmande sitter jag här idag och mår ganska bra.


    SvaraRadera
  23. Nu har jag klämt :) Fin blogg du har !

    SvaraRadera
  24. Du är så skön, älskar din blogg!

    SvaraRadera
  25. Bästa bloggen! :)

    SvaraRadera
  26. Klämmer iofs hellre på andras än mina egna, men borde väl bli bättre på det med=)

    SvaraRadera
  27. Sötnos! Jag glömmer bort det där klämmandet, får hoppas att mannen reagerar om han känner nåt annorlunda ;-) Men i slutet på månaden är det i alla fall dags för årets mammografi.... platta, platta pattar!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  28. Snygg outfit! Kläm-tid är inbokat!

    SvaraRadera
  29. Så bra initiativ! Nu har jag utmanat mina bloggläsare. Tack för en jättebra blogg! minitass.blogg.se

    SvaraRadera
  30. Nja vi kör på en krona till....

    SvaraRadera
  31. Känner igenom mina lite då och då men har bett maken att göra det lite mer "ordentligt" då jag får kalla kårar och är så sketans rädd för att hitta nåt ! Men ska försöka att få det till en rutin en gång i veckan vid dusch.
    Gillar din rosa outfit by the way :)

    SvaraRadera
  32. Det är helt underbart att du bjuder på dig själv som du gör. Ha en trevlig helg,

    SvaraRadera
  33. Mycket bra, om vi alla hjälper till blir bäckarna snabbt större!

    SvaraRadera
  34. En kommentar här, lägger en länk hit på bloggen också och hoppas det ger fler. :-) Nu när jag, för en gångs skull, sitter vid datorn och kan kommentera och länka. :-)
    Ha det toppen!

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  35. Härligt med initiativ! En liten kommentar från mig.

    SvaraRadera
  36. Är ganska bra på att känna igenom mina bröst, men man får aldrig för många påminnelser! :)Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  37. F**n vad skön du är Carro... !
    ha ha ha
    Hoppas du blir av med mycket stålars på det här inlägget... :-)

    SvaraRadera
  38. Glömde ju skriva att jag fick mina klämda i Landstingets maskin härom nyss, så jag vet att de mår prima... *aj*

    SvaraRadera
  39. Är dålig på att känna på brösten, bra att bli påmind en gång om året iallafall. Bra i initiativ. Kram.

    SvaraRadera
  40. Kläm klämma klämde klämt;-)

    SvaraRadera
  41. Självklart får du skänka en krona från mig också. Sofia

    SvaraRadera
  42. Bra initiativ! Här kommer en kommentar till!

    SvaraRadera
  43. Och så avslutar jag med att tacka för en bra blogg och hoppas du får en fin fredag! :)

    SvaraRadera
  44. Ska hem och kolla igenom min "rosa" garderob :-)
    Kram

    SvaraRadera
  45. ..har köpt det rosa bandet att sätta på jackan, rosa ägg och rosa morötter!! Ska klämma, klämma och känna lite till! Tack fö ratt du påminner oss Karro. Du är så skön, tightsen är ju underbara på bilden ovan!! Kram till dig! / Anna Ireklint

    SvaraRadera
  46. Här kommer ett kläm...

    SvaraRadera
  47. Här kommer en kläm <3

    SvaraRadera
  48. Jag klämmer och klämmer. Nu känner jag mig beklämd:))

    SvaraRadera
  49. Kläm på girls. Fuck cancer.
    En krona till :-D
    /Jennie

    SvaraRadera
  50. Klämmer och klämmer ;)
    Frida

    SvaraRadera
  51. Hallå där
    trodde nog jag hade kommenterat !!!!!!!!!!!!!!
    Japp klämmer & känner
    och även går på kontroll då helvetets sjukdom finns inom familjen
    kram

    SvaraRadera
  52. såklart man klämmer:)

    SvaraRadera
  53. Grymma dig!!! Har helt missat! Fuck cancer!! Kram Jenny pkerblom

    SvaraRadera
  54. Självklart hjälps vi åt!!

    SvaraRadera
  55. Klämm klämma klämde klämt...igen;-)

    SvaraRadera
  56. ...kläm lite till...;-);-);-)

    SvaraRadera
  57. En slant för brösten...

    SvaraRadera
  58. klart jag klämmer på mina härliga spenor(som Gustav kallar dem,han tycker mina bröst ser ut som kossans spenor,kul)Bra intiativ Karro!pööööös på dig!sara

    SvaraRadera
  59. Pytsa upp lite mer pengar, bara!

    SvaraRadera
  60. Pytsa upp lite mer pengar, bara! Nu får det vara färdigkommenterat för i dag!!!

    SvaraRadera
  61. Nu har jag klämt!

    SvaraRadera
  62. Och nu har jag kommenterat!

    SvaraRadera
  63. Jag kör en kommentar till, vågar inte annat ;-)
    Puss på dej

    SvaraRadera
  64. Helt missat detta men det är klart att jag ska kommentera så att du får skänka en krona extra! Och själv skänkte jag lite extra denna månaden till just cancerfonden.
    kram j.

    SvaraRadera
  65. En krona för mig med!!:-)
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  66. Tack för en fantastisk blogg!!!

    SvaraRadera
  67. Nu kommenterar jag =) Tack för en härlig blogg!!!

    SvaraRadera
  68. en krona till for den som klamma vill

    SvaraRadera
  69. Klämt och känt, delar det viktiga budskapet vidare. Tack för bilderna, störtsköna! :-)
    /Juni

    SvaraRadera
  70. Bra initiativ, så här kommer en krona till =)

    SvaraRadera
  71. Nu är det över 100 kommentarer :-) Bra jobbat och bra initiativ!

    SvaraRadera
  72. bättre sent än aldrig! klämt!

    SvaraRadera
  73. Du är för rolig! Ska klämma!

    SvaraRadera
  74. ALLA! Borde klämma! :)

    SvaraRadera
  75. Hellre klämma en gång för mycket än för lite !

    SvaraRadera
  76. Ett kläm kan rädda liv ! Kläm på!

    SvaraRadera
  77. Kläm för en god sak!

    SvaraRadera
  78. Haha, vad jag skrattade när jag såg bilden på dig i BH och trosor. Vilket bra initiativ för bröstcanserfonden. Go girl!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!